還認為學好外語是件難事嗎?

來聽聽目前在新竹校教授英文會話聽讀課程的超強棒Anthony老師

分享自己在母語是英文的情況下,如何突破自己,學好中文的聽說讀寫 

 

 

 

--------------------------------以下的中文內容也完全是老師親自打的喔--------------------------------


Dear Students,

How are you all? My name is Anthony. Learning a foreign language in your own country can sometimes prove to be a hard task. Thinking back to my birth and being raised up in Vancouver, asides from Cantonese and English being spoken, there were really no people who spoke Mandarin. My mother, on the other hand, really wanted me to learn Mandarin, so my sister and I were sent off to Chinese school. However, Chinese school was only offered once a week for only two hours each time. So, how did I learn my Chinese?

 

我知道在自己的國家學習一個外語,確實是一件很難的事情。回想我在溫哥華出生長大的時候,除了粵語和英文陪伴著我的成長之外,國語真的沒有太多華僑說。我媽媽真的想要我學好國語,就把我和妹妹送到中文學校去。到了中文學校,一個禮拜只有一天,每次兩個小時而已。

那我的中文是怎麼學來的呢?

 

First, I had to make a decision – Will this language be useful in the future? At that time, my mother told me, “Son, Mandarin will be a major language in the future and you definitely will be able to use it.” Through my mother’s explanations, I realized that learning this language was beneficial to me; and I really wanted to learn.

 

第一:我必須要當下做一個決定。這語言到底對我的將來有沒有用?我媽媽那時候告訴我“兒子,將來一定是國語的天下,你一定有一天可以用得到的”。透過媽媽的解釋,我知道有一天這個語言是一定對我有利的。

 

Second, I needed to take advantage of any chance I had to speak, learn, and practice more whenever I could. I had a group of friends from Taiwan and China, and it was they who would laugh and make fun of me whenever I spoke Mandarin. I conjured up as much courage, spoke, learned and practiced as much as I could with them, all the while trying my best to ignore their negative comments and laughs. Now, I know you probably don’t have such an environment here, but you can make your classroom one. Learn with an open mind, speak as if there was no language barrier, and ask as many questions as you want. Do not worry, and do not fear.

 

第二:我一定要爭取和利用任何一個可以練習的機會。我那時候有一群台灣和中國朋友,就這樣我厚著臉皮,不怕對方的取笑和諷刺,勇敢放膽的用我有限的中文跟他們溝通和學新的字詞。在台灣,我知道可能沒有那種環境,所以更要好好利用上課的時間多多學習,多多聊聊,和多多的問老師問題。不要怕不好意思或害怕。

 

 

 

I, honestly, believe that the barriers and difficulties I face in Canada learning Mandarin is the same as your worries about learning English in Taiwan. Dear students do not fear. As long as you're willing to learn, willing to put in the time to practice and study, willing to listen to your teachers’ advice, and willing to persevere there’s really no dream too big that you cannot accomplish.

 

我覺得我當時所面對的困難跟同學在台灣學習英文的猶豫一模一樣。同學們,千萬不要害怕,只要肯學,肯花時間練習,肯聽聽老師們的意見,肯持續堅持到底,我覺得每個人都可以在台灣學好英文,就像我在國外學中文一樣。這個世界上根本沒有什麼事是可以難倒我們的,問題在於您相信您自己的能力嗎?作為老師的我,絕對相信你們有這個潛能的!

 

 

The question is: Do you believe in yourself?

 

As a teacher, I believe in you; each and every one of you.

 

Wishing you all happy learning, and may you all continue to take steps in actualizing your dreams! 

 

 

讀完Anthony老師的經驗分享是否感到獲益良多呢  現在立刻排課 

 

托福魔鬼訓練營強勢開跑

多益高分證照|托福考試IELTS雅思GEPT中級檢定|SAT看電影學英文英美加留學代辦|遊學團日語會話JLPT檢定英文補習班菁英學員排課系統

arrow
arrow

    菁英新竹校 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()